Onze visie is: Zorg zo dichtbij mogelijk bij de mensen te houden.
We proberen laagdrempelig te zijn en zijn telefonisch bijna altijd bereikbaar.
(Tussen 12.00 en 14.00 uur alleen voor spoedgevallen ivm overige werkzaamheden en pauze)
Als u suggesties heeft ter verbetering dan staan wij daar voor open. Wij verzoeken u om deze dan aan ons kenbaar te maken.
Dit kan via de website, schriftelijk of telefonisch. U krijgt een reactie van ons over uw inbreng
Graag willen wij u uitleggen wat ons idee is bij deze manier van werken. Wij hopen dat u even de tijd neemt om dit door te lezen.
Huisartsenpraktijk Hulsberg heeft al jaren dezelfde visie: Zorg dichtbij! Voor de coronatijd hadden we een spreekuur dat vaak al meer dan een week van tevoren vol was gepland. Om dit aan te pakken hebben we met diverse praktijken en andere zorgverleners gesproken hoe we dit in de toekomst anders konden gaan doen. Huisartsenzorg is immers geen polikliniek of geplande zorg. We moeten in principe mensen na inschatting van urgentie, binnen enkele dagen op het spreekuur of anderszins kunnen zien.
Om deze zorg te kunnen leveren, hebben we een uitbreiding bedacht van mogelijkheden om uw vragen te beantwoorden.
Deze vormen zijn nu:
De spreekuren en visites gaan gewoon door zoals altijd. Echter direct inplannen is niet mogelijk voor het spreekuur en de visites. Deze zullen eerst beoordeeld worden door een assistente of arts. Het is wel altijd mogelijk om telefonisch contact met de huisarts (en later beeldbellen) in te plannen via de website, de app of telefonisch.
Wij hopen dat u hieruit begrijpt dat we de zorg niet afhouden, maar anders benaderen.
Zeker voor de ouderen en mensen die niet digitaal onderlegd zijn is de “oude manier” niet veranderd en blijft het hetzelfde, behoudens dat het eerste contact met de praktijk (arts of assistente) meestal telefonisch zal zijn. We proberen de vragen meer te spreiden door meerdere wegen aan te bieden.
Samen moeten we de zorgvraag voor onze praktijk blijven vormgeven en de juiste zorg bij de juiste vraag aanbieden.
Blijft het onduidelijk voor u of begrijpt u het niet, neem dan contact met ons op voor een mondelinge toelichting.
Team HAP Hulsberg
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)
Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail.
Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken.
Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
– Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
– Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
– Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
– Actueel medicatieoverzicht
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.
Klik op bovenstaande afbeelding om een account aan te maken of in te loggen in uw patiëntenomgeving
Wilt u een account aanmaken voor de ‘Mijn Huisarts Online’ app? Download de app (App Store, iOS) (Google Play, Android)
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.